ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАЛІЗОБЕТОННОЇ ПРОГОНОВОЇ БУДОВИ МОСТУ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ СИСТЕМИ ПОСТ-НАПРУЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/naoma-bulletin-2024-2-5Ключові слова:
міст, прогонова будова, випробування, деформативність, тріщиностійкість, напруження, технічний стан, пост-напружені системиАнотація
Мета дослідження – оцінка та прогнозування технічного стану прогонової будови мосту з системою пост-напруження, вивчення її просторової роботи та ефективності застосованих конструктивних рішень. Для прикладу проаналізовано напружено-деформований стан конструкцій прогонової будови мосту через р. Десна на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (напрямок – м. Гомель), південний під'їзд до м. Чернігова, км 11+414. Методи дослідження. Дослідження параметрів просторової роботи та напружено-деформованого стану прогонової будови включало аналітичний розрахунок, натурні вимірювання та аналіз абсолютних деформацій (прогинів) балок, а також напружень у балках під дією статичного навантаження за відповідними схемами завантаження. Результати дослідження. Отримані результати натурних досліджень порівнювалися з результатами розрахункової моделі прогонової будови та показниками, передбаченими нормативними документами. За результатами досліджень визначено значення конструктивного коефіцієнта k, який знаходиться в межах 0,82 … 0,95 та не перевищує 1,0. Значення виміряних приведених до нормативного значення прогинів значно менші допустимих 1/400 lр згідно з нормами, а значення напружень, що виникають в балці в надопорному перерізі над опорою 3, приведені до нормативних значень, також значно менші допустимих згідно з нормативними документами. Висновки. Зроблено висновки щодо актуальності застосування передових конструктивних рішень та сучасних ремонтних матеріалів для будівництва нових та ремонтів пошкоджених мостів. В результаті досліджень нерозрізної залізобетонної монолітної попередньо напруженої прогонової будови мосту з застосуванням системи пост-напруження були встановлені параметри її просторової роботи як в поперечному, так і в поздовжньому напрямках, а також напружено-деформованого стану конструкцій. Результати дослідження прогонової будови ще раз підтвердили ефективність застосування системи пост-напруження в мостобудуванні.
Посилання
ДСТУ 9123:2021. Настанова з обстеження та випробування мостів і труб. [Чинний від 2022-07-01]. Вид. офіц. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2021. 40 с.
ДБН В.2.3-6-2009. Споруди транспорту. Мости та труби. Обстеження і випробування. На заміну ДБН В.2.3-6-2002. [Чинні від 2010-03-01]. Вид. офіц. Київ : Мінрегіонбуд України, 2009. 49 с.
ДСТУ 9181:2022. Споруди транспорту. Настанова з оцінювання і прогнозування технічного стану автодорожніх мостів. На заміну ДСТУ-Н Б В.2.3-23:2012. [Чинний від 2023-01-01]. Вид. офіц. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2022. 32 с.
Коваль П. М., Сташук П. М., Ковальчик Я. І. Робота залізобетонного монолітного попередньо напруженого нерозрізного моста під навантаженням. Ресурсоекономні матеріали, конструкції, будівлі та споруди : зб. наук. пр. 2011. № 22. С. 658–665.
Стоянович С.В., Полюга Р.І. Дослідження напружено-деформованого стану залізобетонної монолітної попередньо напруженої прогонової будови шляхопроводу. Дороги і мости : зб. наук. пр. 2023. Вип. 28. С. 221–233. https://doi.org/10.36100/dorogimosti2023.28.221.
Р В.3.2-03450778-832:2013. Рекомендації з проектування монолітних попередньо-напружених мостів з напруженням на бетон (пост-напружені системи). [Чинний від 2013-12-26]. Вид. офіц. Київ : Укравтодор, 2013. 73 с.
ДБН В.1.2-15:2009. Споруди транспорту. Навантаження та впливи. Мости та труби. На заміну ДБН В.2.3-14:2006 (глава 2 та додатки Л, Д, Ж, П, К, Р, С). [Чинні від 2010-03-01]. Вид. офіц. Київ : Мінрегіонбуд України, 2009. 84 с.
ДБН В.2.3-22:2009. Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування. [Чинні від 2010-03-01]. Вид. офіц. Київ : Мінрегіонбуд України, 2009. 73 с.
ДБН В.2.3-14:2006. Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування. [Чинні від 2007-02-01]. Вид. офіц. Київ : Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, 2006. 359 с.