ОСОБЛИВОСТІ АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ КАМПУСІВ КИЄВА
Ключові слова:
університетський кампус, студентське містечко, архітектурне середовище, архітектурно-планувальна організація, функціональна структура.Анотація
Анотація. У статті розглянуто особливості формування університетських кампусів на прикладі закладів вищої освіти Києва. Проаналізовано архітектурно-планувальну організацію Національного авіаційного університету та наведено детальні приклади використання його території, формування студентського містечка. Розглянуто історію формування кампуса Київського національного університету будівництва і архітектури та виявлено характерні функціонально-планувальні особливості, притаманні даному закладу вищої освіти, ураховуючи концепцію розвитку КНУБА. Досліджено особливості облаштування кампуса для підготовки фахівців у галузі архітектури та будівництва. Виявлено рекомендації для проєктування території університету.
Посилання
Слєпцов О. С. Архітектурно-будівельна концепція розвитку Київського національного університету будівництва і архітектури. Архітектурний вісник КНУБА. 2017. Вип. 13. С. 321–378.
Тормосов Р. Ю., Скочко В. І. Науково-освітній центр проєктування та досліджень будівель, близьких до нульового енергоспоживання КНУБА: етапи заснування та тренінгові програми. С. 392–402. URL: https://library.knuba.edu.ua/books/zbirniki/21/2016_8/65.pdf.
Учасники проєктів Вікімедіа. Київський національний університет будівництва і архітектури. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Київський_національний_університет_будівництва_і_архітектури (дата звернення: 17.11.2022).
Contributors to Wikimedia projects. Campus – Wikipedia. Wikipedia, the free encyclopedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Campus (date of access: 25.11.2022).
Учасники проєктів Вікімедіа. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Кампус (дата звернення: 25.11.2022).
Мартинів О. О. Видозміна архітектурного образу будівель вищих навчальних закладів з часу появи перших університетів до сьогодення. Науковий вісник будівництва. 2017. Т. 90. № 4. С. 54–61. URL: https://vestnik-construction.com.ua/images/pdf/4_90_2017/11.pdf.
Ковальський Л., Павленко О. Еволюція закладів архітектурно-художньої освіти. Архітектурний вісник КНУБА. С. 519–523. URL: https://repositary.knuba.edu.ua/bitstream/handle/987654321/3590/65.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 27.11.2022).
Шимко В. А. Питання якісної модернізації архітектурного середовища у вишах. Гірничий вісник. 2019. № 106. С. 55–59. URL: https://doi.org/10.31721/2306-5435-2019-1-106-55-59 (дата звернення: 27.11.2022).
Голубчак К. Особливості формування інноваційного креативного простору у структурі закладу вищої освіти. 2019. Т. 1. № 2. С. 55–62. URL: https://doi.org/10.23939/sa2019.02. (дата звернення: 27.11.2022).
Гомон О. О., Ковальська Г. Л. Методика проєктування освітніх комплексів на основі уніфікованих блок-модулів. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. 2022. № 63. С. 218–226. URL: https://doi.org/10.32347/2077-3455.2022.63.218-226 (дата звернення:
11.2022).
Сафронов В. К., Сафронова О. О. Деякі аспекти формування інформаційно-емоційної складової дизайну архітектурного середовища. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. 2022. № 63. С. 100–109. URL: https://doi.org/10.32347/2077-3455.2022.63.100-109 (дата звернення: 27.11.2022).
Катола Х. «Зелена» архітектура університетських кампусів. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua. С. 149–154. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/9c0a64fa-ad6c-446c-b80e-4d7a89e9c7b4/content (дата звернення: 27.11.2022).
Вент О. В. Особливості організації ландшафтного середовища закладів вищої освіти на прикладі НАУ : автореф. … магістерської роботи : 191. Київ, 2020. 13 с. URL: https://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/45214/1/Вент_О_В_автореферат.pdf (дата звернення: 27.11.2022).