СИМВОЛИ-ДОМІНАНТИ ЕТНОСУ У ТВОРЧОСТІ КИЇВСЬКИХ МИТЦІВ

Автор(и)

  • Ірина Балтазюк Університет Індіани в Блумінгтоні

Ключові слова:

символ, архетип, етнос, образотворче мистецтво, живопис, митець .

Анотація

Анотація. У статті розглянуто контекстуальні і концептуальні особливості символів-домінантів етносу у живописі київських митців. Через символи передається повідомлення, глибинне значення якого розкривається шляхом прочитання прихованих кодів і знаків. Джерела архетипів знаходяться у колективному несвідомому, саме тому вони зазвичай надособистісні, оскільки поєднують у собі спогади і досвід поколінь. Тема первісного міфу, архаїки, духовності і сучасного контексту яскраво вплітається у творчість київських митців, зокрема Г. Гідори, О. Животкова, О. Сухоліта, А. Криволапа, Г. Криволап. Митці прагнуть зберегти національну культурну ідентичність, звертаючись до автентичного коріння культури нації і відстоюючи унікальність свого етносу.

Посилання

25 років присутності. Сучасні українські художники / Ін-т проблем сучас. мистец. НАМ України. Т. 1, 2. Київ : Art Huss, 2016. 355 с.

Авраменко О. Миры Сухолита. День. 2020. 30 січня. № 16. URL: https://day.kyiv.ua/ru/article/kultura/miry-suholita (дата звернення: 17.05.2020).

Аккаш О. Українське візуальне мистецтво та можливості концептуалізації сучасності. Сучасне мистецво. 2016. Вип. XII. С. 31–41.

Животков А. Холст. Дерево. Картон. Работа с материалами 1984–2014. Альбом. Киев : Stedley Art Foundation, 2014. 288 с.

Балтазюк. І. Імплементація крос-культурного підходу в процес аналізу візуальної мови живопису. Грааль науки. 2021. № 2–3. С. 653–655. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-ofscience. 02.04.2021.140.

Бойко С., Кожем’яка О. Український віночок: символи та значення квітів та стрічок. Новини України. 2015. 03 серпня. URL: http://www.newskraine.com.ua/ukrayinskiy-vinochok-simvoli-taznache/ (дата звернення: 20.09.20).

Гідора Г. Каталог / ред. Є. Шудра. Київ, 2008. 59 с.

Криволап Г. Причетність : каталог. Київ, 2019. 68 с.

Головата Н. Чудотворні ікони Богородиці та семіотика світового дерева. Українське релігієзнавство. 2019. № 87. С. 55–79.

Гоц Л. С. Архетип і архетипний образ: проблеми термінології у дослідженнях культури. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 4. С. 52–57.

Животков О., Животков С., Животков О. Живопис. Каталог. Київ : Тріумф, 1997. 48 с.

Ложкина А. Анатолий Криволап: «Художника должны знать по работам, а не в лицо». Art Ukraine. 2011. 25 жовтня. URL: https://artukraine.com.ua/a/anatoliy-krivolap-hudozhnikadolzhny-znat-po-rabotam-a-ne-v-lico/#.Xu49D2j7RPY (дата звернення: 20.06.20).

Обираючи гармонію Всесвіту. АВС-арт. 2014. 04 грудня. URL: http://avs-art.com.ua/exhibition/gallery/news:Antyp (дата звернення: 11.05.20).

Петрова О. Третє Око: Мистецькі студії : монографічна збірка статей. Київ : Фенікс, 2015. 480 с.

Символи природи. Модульне середовище для навчання. URL: https://cutt.ly/CXITviM (дата звернення: 09.07.20).

Скляренко Г. Я. Сучасне мистецтво України. Портрети художників. Київ : ArtHuss, 2018. 376 с.

Сніжко В., Отрошко Л. Творчість через Символ : монографія. Сімферополь : Таврія, 2010. 236 с.

Danylova T. Overcoming the Cultural Differences: Parable as a Means of Intercultural Dialogue. Anthropological Measurements of Philosophical Research. 2013. Is. 3. P. 42–51.

Eco U. The open work / Trans. A. Cancogni. Cambridge, Mass. : Harvard University Press, 1989. 285 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО