МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ АРХІТЕКТУРНОГО ПРОЄКТУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/naoma-bulletin-2025-3-1

Ключові слова:

новітні технології в архітектурі, методика навчання, індивідуальна та колективна робота архітектора, архітектурне проєктування, самостійність мислення, аналіз проєктних рішень

Анотація

Метою цієї статті є детальний розгляд аспектів впровадження сучасних технологій і методів викладання курсу «Новітні технології» архітектурного факультету НАОМА. Методи дослідження. Аналіз, проведений на основі десятирічного досвіду викладання цього курсу, підтверджує ефективність і перспективність інноваційних підходів у вищій освіті. Основне призначення курсу – створити умови для глибокого вивчення студентами реальних проблем, пов’язаних із архітектурою. При цьому вони мають повну свободу у виборі тем і методів розв’язання завдань. Результати. У статті розглядаються студентські роботи, які вирізняються своєю якістю та оригінальністю. Проаналізовано методи виконання, терміни та поетапність реалізації завдань. Наголошується як на індивідуальній, так і колективній роботі студентів, що сприяє формуванню та розвитку практичних навичок у сфері архітектурного проєктування. Особливий акцент зроблено на розвитку критичного мислення та підвищенні конкурентоспроможності студентів. Висновки. Важливими аспектами є розуміння студентами актуальних проблем галузі, довготривала та поетапна робота над завданнями, поглиблена систематизація вихідних даних. Індивідуальна і колективна робота сприяють розвитку творчого підходу й комунікативних навичок. Критичне мислення та конкурентоспроможність формують студентів як висококваліфікованих спеціалістів. У статті також висвітлено значущість незалежного та об'єктивного оцінювання, що є необхідним критерієм визначення успішності курсу. Наведено приклади практичного застосування результатів студентських робіт, які підтверджують високий рівень підготовки випускників і їхню здатність успішно впроваджувати здобуті знання у професійній діяльності.

Посилання

Давидов А. М., Коломоєць А. В. Методичні новації на факультеті архітектури в НАОМА. «Еволюція уявлень в архітектурній і художній освіті: погляд в майбутнє» : Міжнар. науково-практ. інтернет-конф., м. Харків, 16 листоп. 2021 р. Харків, 2021. С. 175–177. URL: http://surl.li/kukan (дата звернення: 03.09.2023).

Катернога М. Т. Формування архітектурної школи в Україні. Українська академія мистецтв. 1994. Вип. 1. С. 73–86. URL: http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/handle/123456789/716.

Кюнцлі Р. В., Степанюк А. В., Бесага І. В. Проблеми організації навчально-методичного процесу та практичної підготовки архітекторів у сучасних умовах. Архітектурний вісник КНУБА. 2022. Т. 24-25. С. 67–72. URL: http://surl.li/kukao (дата звернення: 03.09.2023).

Основи і методи архітектурного проектування, Курс лекцій з дисципліни «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування» : курс лекцій / С. О. Шубович та ін. Харків : ХНАМГ, 2009. 58 с. URL: http://surl.li/kukak (дата звернення: 03.09.2023).

Павловський В. Василь Григорович Кричевський: життя і творчість : монографія. США Нью-Йорк : Вільна акад. наук у США, 1974. 334 с. URL: http://surl.li/saxsw (дата звернення: 22.02.2024).

Мазніченко О. Наталія Борисівна Чмутіна: життєвий та творчий шлях архітектора : монографія. Київ : АДЕФ-Україна, 2012. 300 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Як цитувати

Антонюк, Д. (2025). МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ АРХІТЕКТУРНОГО ПРОЄКТУВАННЯ. Вісник Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, (3), 5–12. https://doi.org/10.32782/naoma-bulletin-2025-3-1