РОЛЬ ОСВІТНІХ ЦЕНТРІВ У ФОРМУВАННІ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ КАМПУСІВ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХНЬОГО РОЗМІЩЕННЯ

Автор(и)

  • Анастасія Левик

Ключові слова:

архітектура, університет, громадські будівлі, дизайн архітектурного середовища, функціонально-просторова організація, освітній центр, університетський кампус, студентське містечко, архітектурне середовище.

Анотація

Анотація. У статті наведено приклади організованих в Україні освітніх центрів на базі вже наявних університетських кампусів, зазначено особливості їхнього розміщення. Розглянуто такі освітні центри: Науково-освітній центр проектування та дослідження будівель з близьким до нульового енергоспоживанням, Київського національного університету будівництва і архітектури, Інформаційно-ресурсний центр ім. Митрополита Андрея Шептицького Українського католицького університету, NAU HAB Національного авіаційного університету, Хаб ФІОТ Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Іг оря Сікорського». Мета дослідження – виявити роль освітнього центру для студентів та місце розміщення його у структурі університетського кампусу. Методи дослідження: індукція та синтез. Головні результати і висновки. Освітній центр може стати новим складником університетського кампусу на етапі проєктування. За відсутності можливості побудувати освітній центр на території університету можна змінити функціональне призначення одного або кількох приміщень, які перебувають у власності університету. Центри мають базуватися на основі раніше сформованих вищих навчальних закладів або ставати постійними елементами у новостворених кампусах. Освітні центри університетів можуть бути як формальними, так і неформальними просторами для студентів. Освітні центри мають стати структурними складниками кожного університетського кампусу.

Посилання

Google maps. URL: https://www.google.com/maps/search/КНУБА/@50.4262533,30.4694042,822m/data=!3m1!1e3?entry=ttu.

Тормосов Р.Ю., Скочко В. І. Науково-освітній центр проєктування та досліджень будівель близьких до нульового енергоспоживання КНУБА: етапи заснування та тренінгові програми. С. 392–402. URL: https://library.knuba.edu.ua/books/zbirniki/21/2016_8/65.pdf.

Google maps. URL: https://www.google.com/maps/search/Храм+Святої+Софії-Премудрості+Божої+УГКЦ/@49.8176321,24.0236192,208m/data=!3m1!1e3?entry=ttu.

Artspace.ua. URL: https://artspace.ua/portfolio/behnisch-architekten-chaplinskyyassociates-avrdevelopment/.

Карта НАУ. Національний авіаційний університет. URL: https://nau.edu.ua/ua/info/karta-nau.html (дата звернення: 26.05.2023).

NAU HUB – це простір неформальної освіти в НАУ. URL: http://aviator.nau.edu.ua/nauhub/52-nau-hub-tse-prostir-neformalnoi-osvity-v-nau (дата звернення: 01.03.2023).

KPI.ua. URL: https://kpi.ua/terminal.

У КПІ створюють ІТ-простір ХАБ ФІОТ, – Сергій Теленик – Softline Defence. ІТ для сектору оборони – Softline Defence. URL: https://softline.org.ua/news/u-kpi-stvoriuiut-it-prostir-khabfiot-serhii-telenyk.html (дата звернення: 26.05.2023).

Дмитраш О.Ю., Проскуряков В.І. Неформальний навчальний простір як чинник формування архітектури університетських культурних центрів. Архітектурний вісник КНУБА. 2015. № 6. С. 123–128. URL: https://repositary.knuba.edu.ua/bitstream/handle/987654321/5956/201506-123-128.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 01.03.2023).

Штикель А.Д., Левченко Д.Р., Древаль І.В. Проблемы формирования инфраструктуры современных образовательно-досуговых центров. Сучасні тенденції розвитку архітектури і містобудування : тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Харків. 2017. С. 111–112.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-09