ФОРМУВАННЯ АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНИХ ПАНСІОНІВ НА ОСНОВІ АНАЛІЗУ СВІТОВОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2411-3034-2024-35-6

Ключові слова:

шкільний пансіон, пансіон у закладі освіти, пансіон, проживання школярів, загальноосвітній комплекс із пансіоном, школа, тимчасове проживання, функціональне планування, житло, гуртожиток

Анотація

Мета статті – визначити основні чинники формування архітектурно-планувальної організації шкільних пансіонів на основі аналізу світового досвіду. Методи дослідження. Під час дослідження досвіду архітектурно-планувальної організації шкільних пансіонів за кордоном було застосовано системний метод, а також аналіз, синтез та узагальнення наявних бібліографічних джерел. Результати. У 2022 році поняття «школа-інтернат» було виключено з ДБН В.2.2-3:2018 «Будинки і споруди. Заклади освіти» відповідно до Зміни №1 і замінено поняттям «пансіон (гуртожиток)». Але нормативної бази щодо проєктування такого типу будівель все ще немає. Отже, проаналізовано світовий досвід у проєктуванні комплексу школи з пансіоном та окремо пансіонів для подальшого створення рекомендацій щодо проєктування шкільного пансіону. Висновки. У статті наведено результати аналізу закордонного досвіду проєктування шкільних пансіонів. Під час теоретичного дослідження було проаналізовано й узагальнено чинники, які впливають на формування архітектурно-планувальної організації шкільних пансіонів. Результати статті можуть стати основою для подальшої класифікації шкільних комплексів із пансі оном.

Посилання

Про затвердження Порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 3 лист. 2021 р. No 1131 [із змінами]. Верховна РадаУкраїни. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1131-2021-%D0%BF#Text. Дата публікації: 07.05.2022 (дата звернення: 03.03.2024).

North Carolina School of Science and Mathematics. Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/North_Carolina_School_of_Science_and_Mathematics#/map/0. Дата публікації: 28.01.2024 (дата звернення: 03.03.2024).

Pickering College. Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Pickering_College. Дата публікації: 07.01.2024 (дата звернення: 03.03.2024).

Pickering College unveils $50M expansion plan. YorkRegion.com. URL: https://www.yorkregion.com/news/pickering-college-unveils-50m-expansion-plan/article_b2a4c7d3-24f1-5afa-91a7-a00bbf3c71ad.html. Дата публікації: 06.04.2015 (дата звернення: 03.03.2024).

Branksome Hall Asia. Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Branksome_Hall_Asia. Дата публікації: 12.09.2023 (дата звернення: 03.03.2024).

Branksome Hall Asia : [сайт]. URL: https://mkpl.sg/bha-campus-jeju-island/ (дата звернення: 03.03.2024).

Jinseki International School : [сайт]. URL: https://jinis.jp/en/ (дата звернення: 03.03.2024).

West Finland College. Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Finland_College. Дата публікації: 07.11.2023 (дата звернення: 03.03.2024).

Die Wladimir-Filatow-Schule in Grünau. Geheimtipp Leipzig. URL: https://geheimtipp-leipzig.de/wer-wird-goalball-meister/goalball-1-kl/ (дата звернення: 08.06.2024).

Two Residential Buildings, a Boarding School and an Activity Centre / bunq architectes. ArchDaily. URL: https://www.archdaily.com/872884/two-residential-buildings-a-boarding-school-and-an-activitycentre-bunq-architectes?ad_source=search&ad_medium=projects_tab. Дата публікації: 07.07.2017 (дата звернення: 03.03.2024).

Black Rhino Academy / NLÉ. ArchDaily. URL: https://www.archdaily.com/942217/blackrhino-academy-nle?ad_source=search&ad_medium=projects_tab. Дата публікації: 25.07.2020 (дата звернення: 03.03.2024).

AMADEUS International School Vienna : [сайт]. URL: https://amadeus-vienna.com/boarding/boarding-house/ (дата звернення: 03.03.2024).

New Boarding Accommodation at The King’s School / Walters & Cohen. ArchDaily. URL: https://www.archdaily.com/803299/new-boarding-accommodation-at-the-kings-school-walters-andcohen?ad_source=search&ad_medium=projects_tab. Дата публікації: 22.02.2017 (дата звернення: 03.03.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-25