СОЦІОКУЛЬТУРНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ОБРАЗУ ЛЮДИНИ В МИСТЕЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2411-3034-2022-32-17Ключові слова:
образ людини, образотворче мистецтво, соціокультурні чинники.Анотація
Анотація. У статті розглянуто проблему формування образу людини в образотворчому мистецтві залежно від чинників історичного часу і його соціальних умов. Простежено в загальних рисах еволюцію образу людини в мистецтві в різні історичні часи з акцентом на взаємозв’язку стилю епохи і зорового образу головного типажу епохи. Приділено увагу тому, як відображається у мистецтві, а саме через зображення постаті, бачення ролі людини в суспільстві, а також як культурне середовище формує індивідуальні смислові медіуми. Сутність взаємодії соціуму та культури, перш за все, полягає у тому, що певний тип соціальних відносин, економічний уклад, політичний режим, соціально-класова структура, релігійні, етнічні та національні стосунки впливають на зміст і форми культурного процесу і, зокрема, на образ мистецтва, який диктує конкретні форми сприйняття та відтворення образу людини. Поза тим існує й зворотний процес: культура, своєю чергою, служить передумовою радикалізації і стабілізації всіх боків суспільного буття й тим самим забезпечує відповідну рівновагу під час переходу його з одного історично-культурного стану в інший.
Посилання
Вебер М. Протестантська етика і дух капіталізму / пер. з нім. О. Погорілого. Київ : Основи, 1994. 261 c.
Вінкельман Й. Й. Про художній ідеал прекрасного. Київ : Мистецтво, 1990. 307 c.
Гейзінга Й. Homo Ludens. Київ : Основи, 1994. 250 c.
Ґумбрехт Г. У. Розладнаний час / пер. з англ. та нім. І. Іващенко. Харків : Ist Publishing, 2019. 104 c.
Ортега-і-Гасет Х. Бунт мас. Вибрані твори. Київ : Основи, 1994. C. 15–139.
Рассел Б. Історія західної філософії. Київ : Основи, 1995. 759 c.
Сучасна зарубіжна філософія. Течії і напрями : хрестоматія. Київ : Ваклер, 1996. 428 c.
Філософія: світ людини. Київ : Либідь, 2003. 432 c.
Gay P. Modernism: The Lure of Heresy: From Baudelaire to Beckett and Beyond. W W NORTON & CO, 2010. 610 p.
Greenberg C. Avant Garde and Kitsch. The Partisan Review: 1939. P. 34–49.
Kandinsky W. On the spiritual in art. Ed. Hilla Rebay. New York, 1946. 152 p.
Ranciere J. Le partage du sensible. La Fabrique. Paris, 2000. 74 p.
Sorokin P. A. Social and Cultural Dynamics. In 4 Vol. New York : American Book Company, 1937–1941.