ПРОБЛЕМИ АНАТОМІЧНОГО СТУДЕНТСЬКОГО РИСУНКА ТА ШЛЯХИ ЇХНЬОГО ВИРІШЕННЯ В НАОМА
DOI:
https://doi.org/10.32782/2411-3034-2024-36-16Ключові слова:
пластична анатомія, мистецька освіта, педагогіка, сучасне мистецтво, живопис, графіка, інтерактивні технологіїАнотація
Мета статті – проаналізувати сучасні виклики, які виникають в процесі викладання пластичної анатомії в НАОМА, зокрема труднощі, які виникають у студентів під час освоєння анатомічного рисунка. Пропонуються методи вирішення цих проблем та шляхи підвищення зацікавленості студентів традиційними академічними дисциплінами. Особлива увага приділяється зміні методів викладання, використанню нових медійних технологій у навчальному процесі та трансформації академічної освіті загалом. Методи дослідження. У процесі дослідження було використано емпіричний метод візуального аналізу, а також історичний і порівняльний теоретичні методи. Було досліджено студентські рисунки, накопичені на кафедрі, частина з яких експонувалася на виставці у 2024 році. Метод аналізу та синтезу дозволив дійти висновку щодо специфічних труднощів, які виникають у студентів при опануванні анатомічного рисунка. Результати. Визначено ключові проблеми, з якими стикаються студенти при виконанні анатомічного рисунка. Серед них: недостатній досвід роботи з натури, фрагментарність мислення, помилки у визначенні пропорцій та зниження інтересу до тонального рисунка. Висновки. Запропоновано шляхи вирішення виявлених проблем, зокрема оновлення навчального простору з використанням новітніх технологій. Найбільш перспективним напрямком є адаптація завдань з дисципліни «Пластична анатомія» до спеціалізацій, які вивчають студенти (живопис, графіка, дизайн, скульптура тощо). Це сприятиме ефективнішому засвоєнню матеріалу та подоланню труднощів. Отримані результати можуть бути використані для оновлення підручників та навчальних програм.
Посилання
Мельничук А. Анатомічна колекція кабінету пластичної анатомії Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Науковий журнал «Художня культура. Актуальні проблеми». 2022. № 18(1), С. 43–49.
Мельничук А. Історичний розвиток та становлення методики викладання дисципліни «пластична анатомія» у національній академії образотворчого мистецтва і архітектури. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. Вип. 35, том 3. С. 51–59.
Піскунов Є. Викладання пластичної анатомії в національній академії образотворчого мистецтва і архітектури: інноваційні методи та мультимедійна форма навчання. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». 2023. № 33. С. 210–216.
Кошуба-Вольвач О. Педагогічні програми з «Фортеху». Огляд авторських концепцій та їх аналіз. Сучасне мистецтво. Науковий збірник. 2008. Вип. V. С. 191–211.
Наконечна Л. Історія реформ Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури. Курбасівські читання. 2017. № 12. С. 34–43.
Сухенко В., Засипкін, O. Академічний рисунок в умовах дистанційного навчання. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва». 2020. №29. С.72–78.
Ковальчук O. Про дискусії в академічному середовищі НАОМА щодо питань художньої освіти та мистецьких тенденцій другої половини хх століття. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», 2019. № 28. С. 180–186.
Ясенєв О. Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. Формування художньо-естетичних компетентностей у студентів-художників у процесі навчання в ЗВО. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. №4.С. 81–88.
Сабакарь С. Соціокультурні чинники формування образу людини в мистецтві. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», 2022. № 32. С. 125–130.
Наконечна Л. Проти кафедри сучасного мистецтва. Prostory. URL: https://prostory.net.ua/ua/krytyka/505-proty-kafedry-suchasnoho-mystetstva (дата звернення: 10.09.2024).
Мельничук А., Яковенко, А. Наповнення колекції кабінету пластичної анатомії НАОМА остеологічними матеріалами з фондів інституту археології нан україни. Збірник наукових праць «Українська академія мистецтва», 2023. № 34. С. 120–126.
Бахтіна Г. Інформатизація суспільства та проблема «кліпового мислення». URL: https://kpi.ua/1102-7 (дата звернення: 10.11.2024).