ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/naoma-bulletin-2025-4-15

Ключові слова:

промислова графіка, знакова графічна система, константи корпоративної ідентичності, дизайн візуально-інформаційного середовища

Анотація

Мета статті – порівняти теоретичні основи проєктування корпоративного стилю в Україні та за кордоном у хронологічних межах ХХ – початку ХХІ століття. Актуальність теми зумовлена зростанням візуальних досліджень, вагомістю візуальної ідентифікації і знакових графічних систем. Методи дослідження. Авторами використано наступні наукові методи: герменевтичний, системно-структурний, функціонального та компаративного аналізу, теоретичного узагальнення тощо. Результати дослідження. Зазначено, що на сьогоднішній день основними проблемами залишаються семантична цілісність, лаконічність, інформативність корпоративних констант, художньо-проєктна образність та стильова єдність всіх носіїв корпоративного стилю, як традиційних, друкованих, так і цифрових. Узагальнено переваги, які дає його використання, – це головний засіб формування сприятливого іміджу будь-якої структури. Стилістично витриманий, оригінальний і стабільний корпоративний стиль позитивно впливає на споживачів, даючи можливість отримання прибутку та появи постійних клієнтів і партнерів. Вперше наголошено, що психосуб’єктивні, асоціативні та семантичні властивості кольорів мають вагомий вплив на сприйняття, відтак обґрунтованою стає доречність застосування системи кольорографічних обмежень під час створення носіїв корпоративного стилю для більш швидкого, чіткого розуміння та збереження його у пам’яті споживачів. Висновки. Виявлено недостатню кількість ґрунтовних публікацій в Україні, присвячених корпоративному стилю, що є вкрай необхідним для українських виробників, компаній, інституцій, структур різного рівня і спрямованості: державної, культурної, громадської, туристичної, екологічної, освітньої. Системно проаналізувавши наявну теоретичну джерельну базу, з’ясовано, що зарубіжний проєктний досвід вагомо вплинув на розвиток в Україні промислової графіки і дизайну візуально-інформаційного середовища.

Посилання

Balmer J., Podnar К. Corporate brand orientation: Identity, internal images, and corporate identification matters. Journal of Business Research. 2021. Vol. 134. P. 729–737. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.06.016

Прищенко С., Антонович Є. Основи рекламного дизайну: підручн. Київ: НАКККіМ, 2017. 384 с.

Bovee C., Arens W. Contemporary Advertising. 10th ed. USA : Irwin, 2005. 736p.

Котлер Ф. Основи маркетингу. Київ: Новий світ, 2024. 622 с.

Wheeler A. Designing Brand Identity. 4th ed. USA: J. Wiley & Sons, 2012. 326 p.

Шаповал А., Мазніченко О., Осадча А. Роль дизайну у створенні фірмового стилю. Теорія та практика дизайну. 2023. №28. С. 212–219. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.28.23

Победін В. Знаки в графічному дизайні: навч. посібн. Харків: Веста; Ранок, 2001. 96 с.

Сьомкін В. Фірмовий стиль. Дизайн і реклама : навч.-метод. посіб. Київ : Інститут реклами, 2002. C. 28–32.

Жирнов А. Комплексна естетизація виробничого середовища засобами фірмового стилю: конспект лекцій. Харків, 1982. 38 с.

Прищенко С., Антонович Є. Фірмовий стиль: метод. рекоменд. до вивчення курсу для студ. спец. “Дизайн”. Київ: ДУІТ, 2022. 56 с.

Савін В. Фірмовий стиль: метод. рекоменд. до вивчення курсу для студ. спец. “Дизайн”. Київ: КДІДПМД ім. М. Бойчука, 2007. 22 с.

Даниленко В. Візуальне мислення. Дизайн : підручник. Харків : ХДАДМ, 2003. С. 191.

Дизайн знакових систем : праці ВНДІТЕ. Київ, 1984. 106 с.

Meggs P. Graphic design in the 20th century. URL: https://www.britannica.com/ art/graphic-design/Graphicdesign-in-the-20th-century/ Дата публікації: 09.07.2025 (дата звернення: 20.07.2025).

Moriarty S., Smith K. Visual Semiotics Theory. Visual communication. Theory, Methods, and Media. New Jersey : Lowrence Erlbaum Associates, 2005. 602 p.

Borror N. Olympic posters. Pinterest. URL: https://www.pinterest.com/ nathanborror/olympic-posters/ (дата звернення: 05.08.2025).

Design Museum Zurich. URL: https://museum-gestaltung.ch/en/museum#digital (дата звернення: 05.08.2025).

Pryshchenko, S. Poster and New Media. Kyiv : Condor, 2023. 208 p.

Pryshchenko, S. ECO-culture club. Facebook, 2022. URL: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063952396475 (дата звернення: 05.08.2025).

Бабенко Н. Вибір стратегії ребрендингу. Економіка розвитку. 2012. № 3. С. 37–40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-31

Як цитувати

Прищенко, С., & Антонович, Є. (2025). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ. Вісник Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, (4), 118–125. https://doi.org/10.32782/naoma-bulletin-2025-4-15